SmichOFF

Novinky

Zpět na výpis novinek Další novinka

Report z horotábora

05. 09. 2014

Přinášíme Vám krátký článek z horotábora v Ostrově u Tisé.

Jak to tak bývá, tak neplánované akce jsou ty nejlepší akce. A nám se jedna taková povedla.

Začalo to lehce před prázdninami. Vzhledem k rozjíždějícímu novému dětskému oddílu HO Smíchoff jsme se rozhodli, že přeci v létě musíme něco podniknout. Ale kdy a kde? Termín se nám posunul a lokalita nakonec taky. Vyhrál to kemp u Císaře v Ostrově, společnost Hanky a Jarky s dětmi z Radotína a nakonec i možnost potkat se s Eliškou Karešovou a „jejími dětmi“ v Tisé.

Moc nás sice nebylo, ale zato lezení bylo dost. Měli jsme jedno holčičí (Bára, Káťa s Evčou) a jedno klučičí (Aleš, Kuba, Seb s Honzou) auto. Lezení bylo čistě v režii Honzy, a že se mu to povedlo! V sobotu jsme za nejasného počasí vyjeli rovnou do Labáčku na levý břeh. Jen ať děti vidí pořádné skály! Trocha nejistoty panovala na začátku. Ale na to, že někteří byli poprvé na skálách, tak jim to šlo parádně. Rozhodně se nikdo nevzdával. Přes noc nám v kempu maličko sprchlo a tak pro změnu vyjíždíme na pravý břeh. Cesty jsou o něco těžší, ale dětem to jde lépe než včera. To jsme skoro nečekali. Asi se pomalu rozlézají! Paráda!

Nakonec třetí den vyrážíme s radotínskými dětmi do Ostrova, kde vylézáme na několik skalek. Nechybí ani zajímavá vsuvka a to je přelanění z jedné věže na druhou. Při posledním výlezu nás stíhá deštík, takže rychle dolů a na večeři. Následující den panuje spor. Honza chce jet na levý břeh a Evča na ten pravý. Přece jen je tam tepleji. Spor vyhrává Honza, jedeme na levý! A ejhle, v Děčíně před výjezdem směr Žleb je zákaz vjezdu. Honza to otáčí tedy na pravý břeh a holčičí auto vesele za ním. Den je to trošku už unavený a plán zní jasně. Nebudeme to přehánět a večer pro děti přichystáme noční bojovku. Jaképak překvapení, když Aleš začne po Honzovi zkoušet Leze, leze po železe za IXb a totálně se odrovná. Večeře byla povedená, v hospodě u Císaře nás pro změnu pohostili gulášem. Po véče vyrážíme s Honzou omrknout Císaře, kde připravíme přelaňění. Jarka za tmy vysílá naše děti hledat světlo z čelovek. Úkol je jednoduchý, najít Evču s Honzou a dostat se k nim. Děti přibíhají celkem rychle, za svitu čelovky vylézají na Císaře, podepisují se do vrcholovky a přelaní na protější věž, odkud slaní dolů. Podle ohlasu to byla sice jednoduchá, ale úspěšná bojovka. Do spacáků se dostáváme v půl jedný ráno.

Následující den se jde do Tiských skal, kde se potkáváme s Eliškou. Konečně máme možnost se porochnit ve spárách a komínech, stejně tak jako v těžších stěnovkách. Nechybí ani trocha kreativity při vyrábění koláží v době odpočinku. Ve čtvrtek jsou prsty sice už prolezené, ale my nepolevujem. Jedem na levý břeh Labáčku. Po několika hodinách doráží i další skupina ze smíchoffky, kteří s námi vydrží až do soboty. Cesty jsou těžké, prsty i těla unavená, ale i přes to vše se nám povedlo přijít na večeři o hodinu později.

Poslední lezecký den plánujeme opět v Ostrově. Lezeme na Malou tovární věž po lehkých cestách, stejně tak na Blázna. Jenže všichni ještě nejsou dostatečně nasyceni a vyhledávají ještě šestky a sedmičky na okolních menších věžích. Kdo by čekal, že prodřené prsty už nebudou chtít dál lézt, tak ten je na omylu. Lezeme do krve, viď Báro :)

Nicméně čas večerky napoví, že tělo unavené už bude. V deset večer všichni spí. Ráno už jen snídaně, zabalit a jet domů. Podle ohlasu v autě se ale nikomu domů moc nechce.

Takže zas příště. Díky všem, bylo to parádní!